середа, 10 січня 2018 р.

Тиждень 1. Лекція 1. І де я?

Пропоную поговорити про те, як правильно сформулювати задачу вашої програми та створити невеликий концепт. Передивіться відео-лекцію та використайте наш набір запитань для того, щоб розробити гарний ІТ проект.


На мою думку - це найважливіший етап. Вам може здатися, що тут нема нічого складного, просто взяв і вигадав класну ідею програми, а вже потім почнеться справжнє пекло. Не буду брехати, далі буде справжнє пекло, якщо ви пропустите цей етап, або не виділите йому потрібної кількості уваги.

Ідей багато, але яка з них дійсна варта уваги та витраченого часу? Наприклад, у мене з'явилася ідея створити програму, яка буде рахувати суму n-ї кількості цифр. Можна сказати, що це цікава ідея, адже подібну дію в повсякденному житті ми виконуємо часто, але чи буде зручно постійно запускати цю програму, аби це вирахувати? Якщо мені потрібно порахувати середнє арифметичне чотирьох чисел: 10, 9, 7, 3, я можу з легкістю зробити це усно. До речі, відповідь - 7.25.

Ми зрозуміли, що створювати таку програму для 4 чисел безглуздо, а що як чисел буде 50. Тут потрібно відштовхуватися від задачі, для якої потрібно рахувати середнє арифметичне. Наприклад, учитель визначається з семестровою оцінкою певного учня. Здавалося б, для такої задачі є повністю доцільним розробляти таку програму, адже усно порахувати середнє арифметичне 50-ти чисел досить важко, навіть досвідченому вчителю математики, але з цього постає нове запитання: "Де цей вчитель зберігає оцінки своїх учнів?". Нехай оцінки знаходяться на паперовому носії, наприклад, класному журналі, а вчитель не завжди має комп'ютер в своєму кабінеті, або в учительській, то створювати таку програму, я вважаю,
буде не доцільно. А ось, наприклад, якщо вчитель тримає оцінки в електронній таблиці MS Excel то створювати таку програму більше ніж не доцільно, а й безглуздо!

А от якщо розробити невеликий електронний журнал для вчителів загальноосвітньої школи, в якому буде функція підрахунку тематичних та семестрових оцінок, то в такому випадку весь витрачений час та зусилля, на мою думку, будуть витрачені на дарма. Та у вас може виникнути запитання: "Як я дійшов до такого висновку?". Все, що потрібно аби визначити, чи доцільно створювати те програмне рішення, яке ви плануєте створити, потрібно сформулювати саму ідею та відповісти на декілька запитань:

1. В чому полягає суть проблеми, яку буде вирішувати ваша програма?
2. В чому полягає актуальність цієї проблеми? Чи актуальна вона на даний момент і чи буде актуальна в подальші роки?
3. Чи проблему можна вирішити без використання комп'ютерних програм?
4. Яка цільова аудиторія цієї програми? Хто буде її використовувати?
5. До якої категорії прикладного ПЗ відноситься ваша програма?
6. На яку платформу буде орієнтована ваша програма? (операційна система, тип ПК і т. п.)
7. Які основні функції буде виконувати програма?
8. Чи існують аналоги вашої програми? Чим ваша програма відрізняється від них?

Після відповіді на всі запитання, ви зможете сформувати концепт (короткий опис) вашого проекту та зрозуміти чи взагалі доцільно створювати таке програмне рішення.

Посилання на матеріал: https://goo.gl/LSrC2B

Корисні посилання для тих, хто бажає стати програмістом:

+ всі посилання вміщені в ньому

Фільми про ІТ, які надихають

"Джобс" (2015)
"Кадри" (2013)
"Пірати Силіконової Долини" (1999)
"Джобс: Імперія спокуси" (2013)
"Революційна ОС" (2001)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тиждень 2. Лекція 5. Розгалуження мовою Python

Поглиблюємо свої знання з основ програмування мовою Python. І в цьому відео ми продемонструємо навіщо взагалі потрібні логічні вирази, а са...